July 14, 2013

pheonix giveaway

Assalammualaikmu


klik banner ye cayang..
zara masuk segmen ni sbb mengimbas kembali kicah2 masa melampau dulu2..:b
dan
nak rsa cabaran ..mcm mna tu!!..>_<

hadiah misteri:
         (" cerita best pengalaman dibulan puasa....")hadiah misteri bernilai rm250!!!!
kalau x nak bwat pon x pe cume x dapatlah hadiah misteri...hehhehe....klik kat sineh untuk keterangan lanjut...terbaik!! cer tngok
kalau dah ader GA mesti ader hadiah tol x??

ok.. zara nk mulakan cite  best pengalamn bulan puasa

Ni cite ceq masa zaman muda mudi remaja dalam darjah 1..'aik!! sekarang tak remaja ke' huhuhu
ini story  mory taklah bikin hot sgt..
tpi pengalaman ni kekwn pun pernah gak jadi kn?! shuuttt!!
diam2 ni rahsia kita berdua tau..
masa tu panas ,lapar.. baru blik sekolahkn..
posa plk tu..kmi ada empat sekawan..
ceq..adik dan dua orang saudara..
waktu tu mak dan bapa saudara tak ada dirumah,,
haa..masa duk p mai..p mai kat dapur nampaklah
terjuntai2 pisang di sudut dapoq..
dahla tu makanan fav ceq..
mula2 sabaqla jgk..macam mna tak tau ,si saudara lelaki ni..
 duk mai hasut plk ceq..'bleh ka mcm tu'..
dahla hati ni berkobar2 kat pisang tu..
bila dia bagi terusla ngappp!!..
sekali dengan adik2  ceq 'terhasut' sama..
lepas tu bleh plk beraksi mcm nyet2..
bertinggung sambil menikmati pisang..
boleh bayangkn tk?!!
punyalah asyik mengunyah.. ada mata2 duk perhatikan
aksi2 kmi ..di celah2 dinding..
yg syoknya kmi makan habis seikat pisang!!
dah habis balun semua ..
barulah si mata2 menjerkah dan menerkam kami
punyala muka swg2 cuwak..takut..menyesal pun ada..
tapi padanla muka..hahaha
tau tak, sapa mata2 tu..mak ngan ayah saudara ceqla..
lepas tu mmng kmi kena cukup2lah..kna rotan lagi kat tapak tangan
dan kami tak di beri makan dengan orang yang berpuasa
tngok je lah ..
pengajarannya .. ikut hati mati..ikut rasa binasa
sejak kejadian tu mng tak berani dah..ceq ni cepat serik..
nampak je pisang.. tutup mata ..jalan cepat2..
sekarang ni bila nampak pisang mesti senyum seorang2 
dalam hati buruk bebenor perangai..heee

p/s..DIdidik klu tak posa jgn makan..smpai orang hbis bukak puasa..turun
ke jenerasi anak2..hee

tarikh giveaway bermula dari
 10/07/2013-28/07/2013...pukul 12 malam

tag

54 comments:

  1. hihih... kelakar lah. alah, masa tu budak-budak kan, bukan tau dosa pahala pun. main redah je..

    ReplyDelete
  2. Norhasniza Khalid
    hahaha.kn mama..posa yanyop..=)

    ReplyDelete
  3. sedapnyaa pisang..hehe

    biasalah..zaman kecik2 kan..macam tu.. msti akan buat punya perkara macam tu.. ;)

    semoga berjaya ya.. ^_^

    done follow sambil buat tabungan raya.. :)

    ReplyDelete
  4. tengs tag hana :)

    gud luck dear .

    ReplyDelete
  5. Gud Luck yer..
    Kenangan posa masa kecik2 mmg best kan..rasa rindu pulak nak kembali ke zaman jadik budak kecik.. ;p

    ReplyDelete
  6. Farah Waheda Wahid
    Time kcih farah..=)

    ReplyDelete
  7. Sya Mimie
    sedapkn pisang..heee
    time kcih..=)

    ReplyDelete
  8. ♥ Mrs. Secretary ♥
    kenangan kecikkan..jom kita jadi budak2 blik..hee

    ReplyDelete
  9. heheheheh...thanx coz sudi join GA sy...x bleh bayang kan betapa kite suke ponteng pose mase kecik-kecik dulu...bace entry neh terasa rindu nak jadik budak balik...kih...kih...kih...n'way,mungkinkah anda pemenang 2 hadiah???selamat berjaya!!!!!

    ReplyDelete
  10. bila dah kena rotan baru nak menyesal . skrg dah besar takde lagi pengalaman camtu. hehe

    ReplyDelete
  11. ha3..keciannya =) pgajaran yg berguna 2..tp cianlah kena pulau xboleh mkan dgn org yg berbuka..ape pn good luck..

    ReplyDelete
  12. trima kasih join yup!! =)

    ReplyDelete
  13. all the best akak :)
    insyaAllah yaya join :)

    ReplyDelete
  14. P#eoniX
    tu la tringin nk jadi budak2 =D

    ReplyDelete
  15. eddie
    shuutt!! rahsia kita je..hee

    ReplyDelete
  16. syuk shusuke
    belajar dri kesilapan..klu tak kna mna nk tau.. sakit ke tak.hee..klu besaq2 kna rotan..kna rotan ala2 manja gituuu..hihihi

    ReplyDelete
  17. S.K.A
    hee..padan muka tite..=D

    ReplyDelete
  18. cik yaya
    Tingqu..=D
    TAK PE YAYA..=D

    ReplyDelete
  19. hihi.. lucu pula cerita zara ni.. seronok kenangan yang lalu.. buat kita senyum seorang bila ingat balik..

    ReplyDelete
  20. Mizz Aiza
    kenangan yg lalu..bila ingat blik rasa lawak pn ada kak..hee

    ReplyDelete
  21. hadehh...gelak jugak JM baca! btw..good luck yea yunk :)

    ReplyDelete
  22. hahaha.. nakal lagi.. isk3.. lucu r.. haha..

    ReplyDelete
  23. As salam..
    Kunjungan balas di sini...
    Hanya kerana pisangg...ngeh3x... namanyapun budak² lagi kan....

    ReplyDelete
  24. singgah klik iklan...still macam x caye jer..tengok gambar sis kontrol ayu,rupenya ganas gak.....hakhakhak...jan marah...(gurau jer)heheheh...

    ReplyDelete
  25. Nurul Farahizzati
    nakal2 mnja gituu..hee

    ReplyDelete
  26. Darling Ninie
    fav tu..tu yg jdi lagu tu..hee

    ReplyDelete
  27. P#eoniX
    hahaha..ganas mesti ada kut..=D

    ReplyDelete
  28. keh3..kelakar... biasa r budak2.. mmg xthn lapar.. sy pun masa drjah 1 kalau xthn ckp kat mama... kekkke =)

    ReplyDelete
  29. AiSyA LiEzA
    jom kita jadi budak2 blik..heee

    ReplyDelete
  30. hahaha...da lapo pisang pn jd lah ye kak..huhu..btw, gd luck kak zara :)

    ReplyDelete
  31. tahniah!!!!sis pemenang the best entry
    1)angpau raya rm20
    http://pheonixcharlotte.blogspot.com/2013/07/senarai-pemenang-pheonix-giveaway.html

    ReplyDelete
  32. Wahh seronok dapat angpau rm20 tuuuu! Tahniah!

    ReplyDelete

TrImA kacih sBb sUdI BaCa and tiNgGalKn komEn2 yANG CoMel2..

PaSu BuNga!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...