July 22, 2013

Parmintaan Hati!!

Assalammualaikum..
cerita ni..cerita kmarin..di sebabkn permintaan hati mak ke sayangan beta
maka zara pun buatla..buah melaka ni..(cian plk mak kata teringin)
hijo dn putih..hee
mari kita saksikan..jeng..jeng..jeng..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


 putih

hijo..

dah jadi

proses letak nyok(kelapa)

 
 proses memasak

cantikkan wrna dia..^_^
dah siappp..
dah siappp

Sgt2 la senang buat buah melaka ni..
tpi heranla..nape owg panggil buah melaka
asal owg melaka kut yang buat
kuih ni dulu..hee
sapa tau cite buah melaka ni..
ceh cite..ceh cite..

53 comments:

  1. Zara, mak fiza ckp..(cm dak2 pulak) sbb bentuk dia serupa ngn buah melaka.. sbb tu dipanggil kueh buah melaka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh..cam tu ye..zara ni pandai mkn je..tak tau pun asal usulnya..hee

      Delete
  2. wah zara, bulat bulat gitu... mesti sedap kan..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bulat2 kecil..sekali ngappp..je..hee

      Delete
  3. cik akak tahu makan je dik...
    penah juga buat.,..dengan anak sedara pun join sekali...gulung bulat cam tu..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pe2 akak..sesekali buat pn ok la tu kak..=D

      Delete
  4. kt tmpat sy pggil onde2 he3 =) sdaplah jugak mkan..wlwpn bkan fav kuih

    ReplyDelete
  5. comelnya buah melaka tu... hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali masuk mulut je hani..hee..=D

      Delete
  6. uh, blog akak beratnya nak bukak. tertunggu2 syuk nak membaca. resepi untuk berbuka ye kak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. otw duk repair syuk...hee..sowieee..=D

      Delete
  7. nak buat kuih ni, tak terbuat2 lagi.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee..biasala kak kn..ikut mood gk..hee

      Delete
  8. Kenit panggil onde-onde, tapi memang sedap sungguh onde-onde ni. Kenit pernah buat onde-onde ni tu pun sebab mak yang ajar hehehe. Kalau beli kat kedai memanjang tak puas, gula tak cair la, kulit tebal nau la. Kalau buat sendiri puas makan kan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bbetul tu kenit..klu buat sendiri puas hti..kita buat secukup rasa..hee..=D

      Delete
  9. rajinnya zara buat.. menjadi pula tu.. sedap tu makan berbuka puasa.. :D

    ReplyDelete
  10. Rajinnya...kalau buat sendiri memang bagus boleh taruk banyak2 gula melaka... skrg ni payah nak carik buah melaka yang sedap dan banyak isi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la buat sendiri ni semua secukup rasa..=D

      Delete
  11. kita suka buat kaler merah..haha..
    sedapnya..dah bape hari teringin..mnggu ni nak buat la.. :)

    ReplyDelete
  12. onomnomnom...pebret ai neh!!!

    ReplyDelete
  13. buah melaka, sedappp!!

    *nak edit blog, contact me! click on hire. ;)

    ReplyDelete
  14. pergh! pandainya zara bat buah melaka tu...cantek lak calernya...ni memang teror ni~

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang je kut buat dia..klu krole pn bleh buat gak..=)

      Delete
  15. Replies
    1. yumida cubalah buat..mesti sedap..=)

      Delete
  16. kalau balik kpg mesti mak buatkan utk ejulz.. hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedap.. teringin nak cuba buat sendiri jugak.. hehe

      Delete
  17. huuu..terer la zara masak..fuhh..JM pun suka makan ni..tlg pos kan ke sabah boleh? haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bleh2 jm bagi alamatnya ..heee..=D

      Delete
  18. Amboi, rajinnya. Baguslah jadi anak solehah memenuhi permintaan ibu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasala cikgu..cian plk kt mak..=)

      Delete
  19. orang ckp kuih paling senang nak wat kuih buah melaka..tapi, masalahnya kuih ni la yang mila tak reti..hehe..rasa loser sekejap..huhu..
    kak zara..nnti kasi resipi akak nye boleh? huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak zara, wat entry resipi ni ehh..hehe

      Delete
    2. Nanti ye cyg..klu kak zara buat lgi kak zara wat entry hee =D

      Delete
  20. wah,, saya suka makan buah melaka ni.. psal kuih ni bleh meletops dalam mulut..hehe

    ReplyDelete
  21. kita je kut panggil buah melaka. orang lain panggil onde onde...

    ReplyDelete
  22. comelnya dia buat buah melaka..sm bsr..:-)

    ReplyDelete
  23. awal pagi dah buat lapar dengan gambar macam nie

    ReplyDelete
  24. kueh neh sedap kalau makan mesti gule melaka dye cair dalam mulut...heheheh...besttt!!!

    ReplyDelete
  25. Sangat senang nak buat & sangat sedap dimakan! hehe.

    ReplyDelete

TrImA kacih sBb sUdI BaCa and tiNgGalKn komEn2 yANG CoMel2..

PaSu BuNga!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...