July 11, 2013

puTrI ZaHiraH DaN RaMadHan!!..

Assalammualaikm..
~Hola~ cayang2 ku..cam na takat ni puasa semangat tk
dah tentu..tentulakn..=b

ni ceq nk habaq.".cakap kedah sat no"..cewahh!!
entry ni sebenarnya kna buat mula2 posa..tapi maklumla sibuk mengalahkn menteri plk.. aihhh


HAI..NAMA KAK CIK.. PUTRI ZAHIRAH

Ha..ni lah pengarang jantung..hati.. hempedu segala-galanya organ dalamanlah..hee
umur putri dh 6 tahun..tahun lepas dah start puasa dah.. tpi tercicir 4 hari.."tak pe2 itu bru permulaan kn sayang" tk tahulah tahun ni putri dpt hbis  ke tak..insyaALLAH doa2, moga2 dpt hbislah tahun ni..
sepupu sepapat putri semuanya hbis sebulan tahun lepas..
nak cite dia tercicir tu sbb dia masuk bilik air.. minum air paip.. pastu bagitau
adik minum air paip..heee
geram2 jgk tpi kena didik slow2kn..

bab bagun sahur tahun ni .".adik tak mau makan lah smbil pejam mata"..ishh!! macam tu pn ada..=D
kna dukung dia dan ni lah jadinya..





ok..tu bab sahur..ni bab petang2 plk..
payah kut putri ni nak tido..owg lain dah hilang tenaga dh.. yg dia  mengalahkn budak laki..hehehe









tiap2 ptg mesti tnya.."  kul berapa dh ye..lambat lagi ke "..heee



haa..nak bgi dia senyap senang je.. bgi tengok upin ipin..ralitla sikit..

pastu bawa dia p bazar..bukan main happy lgilahkn..



hbis ptg..bab malam plk..zara ajak dia p tarawih ..first plk dia p
tup..tup..lepas solat insyak dia..






tertido!!..cian plk tngok..munkin letihkn..sbb duk ligat sgt ..
tadi zara tak bawa dh dia.. takut dia ketiduran plk..
Alhamdullilh..setakat hri ni semuanya berjalan dgn lancar..
semoga putri dapat megerjakn rukun islam yg ketiga dengan sempurna insyaALLAH..=)

39 comments:

  1. Alolo...alahmdulillah dik....:)

    Didik slow..insyaAllah faham dia nanti...budak-budak nie memang cam tu :)

    ReplyDelete
  2. Nao Mei
    hee..insyaALLAH kak..=)

    ReplyDelete
  3. Dah pandai posa yer zara..bagus2.. kena didik dari kecik kan baru la besar nnti tak ngelat nak puasa.. ;p

    ReplyDelete
  4. didik perlahan2 , nanti dah biasa mesti dia dapat tahan :)

    ReplyDelete
  5. waa.. bgus2 didik anak2 dari kecik yer.. hehehe

    ReplyDelete
  6. dah besar anak zara yer.. kiut mata dia cm korea.. smoga menjadi ank yg solehah..amin..

    ReplyDelete
  7. dah besar anak zara.. comelnya pakai telekung tu.. bagus zara didik dia sejak kecil.. semoga jadi anak yang solehah..

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah. insyaAllah penuh puasa dia tahun nih.

    ReplyDelete
  9. ♥ Mrs. Secretary ♥
    betul2..mk zara pn didik mcm ni jgk kat kmi adik beradik..=)

    ReplyDelete
  10. syuk shusuke
    tu la syuk ..insyaAllah..=)

    ReplyDelete
  11. Hafiza AizZawa
    a'ah besr dah..sikit lgi sama nganibu dia..satu geng..hee
    insyaALLAH..=)

    ReplyDelete
  12. Mizz Aiza
    A'ah kak..nti dh sama tinggi ngan ibu dia..hee..insyaALLAH kak..=)

    ReplyDelete
  13. 5 tahun tercicir 4 hari ok le tu. Tak pe tahun ni dia puasa penuh.

    ketiduran kat masjid yer.

    ReplyDelete
  14. wantie
    insyaALLAH..HEE..Aya2t rojak..=D

    ReplyDelete
  15. comelnya dia pakai telekung..hhehhee.. hyperactive! ^^

    ReplyDelete
  16. AiSyA LiEzA
    tu la active sgt..lepas berbuka..cari bantallah..hee

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah...didik anak dari kecik....kalau nak melentur buluh...biarlah dari rebung nya... =)

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah :) ajar slow2..nnti dia bleh bt sndri tnpa disuruh..comel anak..ala2 cina pn ada he3..

    ReplyDelete
  19. Hehehee, nasib baik dikaburkan gambar tu.

    Selamatlah belajar berpuasa. Asuh dari kecil lagi baikkan.

    ReplyDelete
  20. wah. cekcinya dia.. cam kenal kartun kat belakang tu.. bananananana song.. hihi

    ReplyDelete
  21. sama cam sop gak nih
    tp dok dgn nenek lagi susah.. nenek x sanggup tgk cucu x larat.. huhu

    ReplyDelete
  22. S.K.A
    yg tu la nk ajr dri kecik..ibu dia dulu pn di ajar mcm ni gk..hee
    a'ah mcm cina ckit sbb kedua-dua blah fmily ada keturunan tu..heee

    ReplyDelete
  23. Tetamu Istimewa
    cekci sgt ..hee
    betul tu cikgu helmi=)

    ReplyDelete
  24. Norhasniza Khalid
    hee..mng kenal pun.. tumpang post je kt situ..hii

    ReplyDelete
  25. Sop
    tu la..dgn cucu..sayangla sikitkn..hee

    ReplyDelete
  26. tkpe.. mula2x ajar puasa prlahan2 dlu.. nnti bila dh besar msti ok. bdk2x mmg suka tgk upin-ipin kn... :)

    ReplyDelete
  27. zakirasli
    betul3 mng suka..zara pn suka..hee

    ReplyDelete
  28. aku dulu lagik teruk...puasa yum yum yok...hahaha...buat2 letih padahal dah bantai nasi tghari

    ReplyDelete
  29. eddie
    tak pe2..kicah dulu2..hee

    ReplyDelete
  30. ejulz
    time kcih untuk pihak putri..=D

    ReplyDelete
  31. Alhamdulillah , bagus tindakan Kak Zahara didik anak dari awal . ^^

    ReplyDelete
  32. xpe2..biaselah budak-budak kan..kte dulu pn leh tahan gak..hehe..bab cmni tak leh paksa sangat kut..slow2 je..huhu..insyaallah nty dy faham sndiri..

    ReplyDelete
  33. Cekcinya dia. Hihi~ biasa la tu budak2. Takpe, slow2. Nanti okay la tu ^^

    ReplyDelete

TrImA kacih sBb sUdI BaCa and tiNgGalKn komEn2 yANG CoMel2..

PaSu BuNga!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...